[:en]News details[:ru]Подробности[:ua]Подробиці[:]

[:en]Read the full story here[:ru]Читайте полную запись ниже[:ua]Читайте повний запис нижче[:]

Розвиток можливостей Терміналів

На фоні прогнозів про зростання обсягів виробництва та експорту зернових, коли відмітка в 100 млн тонн не здається чимось далеким і нереальним, питання забезпечення можливості зберігання та експорту зерна та продуктів його переробки стає знову актуальним.

За останні 10 років Українські порти значно наростили свої можливості у роботі із зерновими вантажами, щорічний приріст потужності перевалки становив близько 3 млн тонн, з іншого боку, за даними профільних аналітиків, сумарна завантаженість потужностей з перевалки так і не перевищила позначки 70%.

Тому є кілька об’єктивних причин.
По-перше, експорт зернових вантажів має сезонні коливання, що залежать як від періоду жнив в Україні, так і від ситуації на зовнішніх ринках – рідко якому портовому зерновому терміналу вдається зберігати постійну динаміку протягом всього року.
Хороші показники демонструють лише портові термінали, на яких здійснює відвантаження один великий клієнт, якому найчастіше цей термінал і належить.

Другою причиною можна припустити високу волатильність експортних ринків, що зумовлює бажання експортера притримати вантаж, очікуючи на вигідну продажну ціну.

Та й статистика річ підступна, найчастіше проектні потужності, які лягають в її основу, розраховані на пропускну здатність причалу, при ідеальній тиловій інфраструктурі та рівномірному надходженні вантажів, але реальність інша.
Отже, можна припустити, що фактична сумарна завантаженість значно вища за 70%, ми знаємо, що у високий сезон отримати квоту на портовому зерновому терміналі мало кому вдається.

Останні роки помітно зниження обсягів інвестицій у нові портові потужності з перевалки зерна, а ті, що здалися в експлуатацію, були закладені, а відповідно і прораховані багато років тому, коли ринок перевалки був привабливішим, ніж на сьогоднішній день.
В умовах зростання конкуренції за кожну тонну вантажу, враховуючи нестабільну ситуацію з урожайністю, багато терміналів були змушені знижувати ставки на перевалку, в основному за рахунок зниження маржинальності, що для ринку інвестицій у цю галузь не виглядає привабливим.

Очікуючи збільшення обсягу збирання та експорту зернових у довгостроковій перспективі на 5-10% щорічно, експортери зіштовхнуться з нестачею потужностей портових терміналів, це ще крім решти логістичних складнощів.
Одним із рішень буде переорієнтування вантажопотоків на річку та річкові термінали з подальшим перевантаженням на морські судна у глибоководних портах, зовнішніх рейдах та якірних стоянках.
Позитивна динаміка зростання обсягів річкових перевезень зерна у 2021 році дає підстави більш уважно дивитися на цю логістичну можливість.

Термінал Максігрейн, розташований в гирлі р.Дніпро, крім відвантаження на морські судна в акваторії Херсонського порту, має низку незаперечних переваг для роботи в логістичному ланцюжку, кінцевим пунктом якого є обробка суден на зовнішньому рейді.

Наші можливості приймання вантажів, це:
– автомобілі,
– вагони і навіть баржі,
– Потужності,
– одночасне зберігання понад 60 тис т,
– швидкість відвантаження з 2-х причалів понад 5000 т/добу.

Враховуючи відсутність шлюзів і як наслідок сезонної навігації, найкоротша відстань до глибоководних портів та якірних стоянок порівняно з іншими річковими терміналами по нар. Дніпро дозволяють забезпечити нашим клієнтам високоякісний сервіс за конкурентними тарифами

Позвонить нам